Blog

איך לחזק את הגוף לקראת החורף?

by ללא קטגוריה in 22/03/2019

כמה טיפים לחיזוק הגוף לקראת החורף הקרוב

החורף מתקרב ואיתו שוב הנזלות, השיעולים, השפעות ושאר מיני מרעין בישין.

זה הזמן להתחיל להכין את הגוף לקראת החורף.
החלטנו לרכז עבורכם כמה טיפים, שיעזרו לכם לחזק את גופכם
ולעבור את החורף יותר בקלות:

1. תזונה

כדאי לעבור לאכול מזונות מחממים, כלומר- תבשילים, מרקים, ירקות בתנור וכו’. ולהמעיט בתזונה קרה, היוצאת ישר מן המקרר. בעיקר מוצרי חלב שמקררים את הגוף ומעודדים את ייצור הליחה.

מומלץ לצרוך ירקות כתומים, עלים ירוקים, קטניות ודגנים מלאים.

תבשיל ירקות לחורף הקר

2. פרוביוטיקה

מומלץ לצרוך פרוביוטיקה, בנוזל בכמוסות או באבקה (לילדים).

הפרוביוטיקה מחזקת את מערכת העיכול ואיתה את מערכת החיסון והגוף כולו.

ניתן להשיג פרוביוטיקה בכל חנויות הטבע.

פרוביוטיקה

3. חליטות מחממות

בכדי לחמם את הגוף כדאי להכין בבית חליטות עם צמחים ותבלינים שמחממים ומחזקים את הגוף:
קינמון, הל, אניס, ג’ינג’ר, ציפורן, שורש וויתניה משכרת.
ניתן להשיג אותם בקלות בחנויות תבלינים ובחנויות טבע.
מומלץ לבשל אותם במים רותחים למשך מספר דקות, על מנת למצות אותם בצורה יעילה, ולקבל את כל הטוב שבהם. ולשתות כמה כוסות לאורך היום.

מתכון לצ’אי הודי מפנק ומחמם:
בפינגא’ן קטן בשלו 2 כוסות מים עם 3 מסמרי ציפורן, 3 תרמילי הל (מעוכים קלות), מקל קינמון (באורך 2 ס”מ), 2 גרגרי פלפל אנגלי, 1/4 כפית אגוז מוסקט, 2 פרוסות ג’ינג’ר.
הרתיחו למשך כ 3 דקות.
הוסיפו את אותה הכמות של חלב סויה, חלב אורז או כל חלב צמחי אחר. הביאו לרתיחה נוספת, כבו את האש וסננו. ניתן להמתיק לפי הצורך.

חליטה מחממת לחורף קר

4. צמחים מחזקי חיסון

לחיזוק מערכת החיסון מומלץ להכין על בסיס יומי חליטת צמחים ולשתות לאורך היום. ניתן לשלב עם הצמחים המחממים שהזכרנו או בנפרד.

צמחים שמחזקים את מערכת החיסון: סמבוק שחור, אזוב, טימין, רוזמרין, אורגנו, שיבא.
צמחים אלו יש לחלוט בנפרד או להוסיף לצמחי המרתח לאחר תום הבישול. ניתן להשיג צמחים אלו בגינות וברוב חנויות הטבע.

ניתן להשיגם גם אצלנו – צמחים איכותיים מגידול אורגני.

בחליטות החורף המומלצות שלנו- “לבריאות”, “מדבריא”, “לנשום עמוק”.
אנו משלבים צמחים אלו עם צמחי מדבר ייחודיים בעלי מסורת ארוכת ימים של חיזוק הגוף וטיפול במחלות חורף.

רוזמרין וטימין

בברכת חורף נעים ובריא
נעה וגולן

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

    נגישות